Ofte stillede spørgsmål

Til leje

I nogle lejemål betales der ikke aconto. I stedet afregnes forbrug direkte med forsyningsselskaberne af el, vand og varme. Vi har derfor ikke mulighed for at sige, hvor meget forbrug vil ligge på, da det er individuelt på baggrund af antal personer i husstanden, vaner m.m.

Indflytningsprisen består som oftest af første måneds husleje, første måneds aconto, forudbetalt leje samt depositum.

Aconto er et månedligt indbetalt beløb til udlejer for forbrug af f.eks. vand og varme. Efter en periode vil det egentlige forbrug blive opgjort, og man vil herefter få penge tilbage, hvis man har brugt mindre end acontobeløbet dækker – eller få en ekstraregning hvis forbruget har oversteget acontobeløbet.

Acontobeløbet vil blive reguleret løbende, og hvis du flytter ind i et lejemål, hvor der tidligere har boet andre vil dette være udregnet efter de tidligere lejers forbrug.

Depositum indbetales for at sikre udlejer rettigheder og eventuelle krav til reparationer når lejemålet opsiges og fraflyttes. Depositum for de fleste lejemål vil være 3 måneders husleje, mens det for nogle er 2 måneders husleje eller et fast beløb.

Den del af depositummet, der ikke bliver brugt til at istandsætte lejligheden ved fraflytning vil blive tilbageført efter afsluttet proces.

Andre udlejere, f.eks. almene boligselskaber har helt andre måder at udregne indskud på, da det her regnes ud fra antal af kvadratmeter i lejeboligen.

Det vil altid være angivet på vores enkelte boliger, om husdyr i lejemålet er tilladt. Retningslinjer for husdyr kan variere bredt mellem forskellige udlejere – og ofte vil der blive taget stilling til den enkelte sag.

Har du spørgsmål til de præcise retningslinjer for husdyr i et specifikt lejemål er du mere end velkommen til at kontakte vores udlejningskonsulenter på telefon eller mail – de står altid klar til at hjælpe.

Det er helt gratis for en lejer at anvende vores services. Vi bestræber os på at hjælpe alle med at finde den bolig, der passer til lige præcis deres behov. Vi har en bred vifte af forskellige udlejere og ejendomme – og dermed også noget, der passer den enkeltes behov.

Fordelen ved at være oprettet i vores lejerkartotek er, at man har mulighed for at skrive sine specifikke krav og ønsker til en bolig ind. Dermed vil man modtage mails med relevante lejemål, så snart de bliver ledige. Man har samtidig mulighed for at se de boliger, der allerede er udlejet – og her kan man også vise interesse for disse, og få besked så snart, de bliver ledige.

Vores udlejningskonsulenter står klar til at hjælpe dig hver dag mellem 9 og 21. Der kan dog opleves travlhed på telefonerne – vi bestræber os dog på altid at ringe tilbage hurtigst muligt, hvis vi har været forhindret i at bevare dit opkald.

Vores udlejningskonsulenter står klar til at fremvise for dig hver dag mellem 9 og 21. Vi varetager dog udlejningen for rigtig mange lejligheder, hvor tidligere lejer stadig bor – i sådanne tilfælde skal en fremvisning naturligvis aftales og koordineres med den nuværende lejer. Denne koordinering varetager vi.

Man kan ikke reservere lejemål. Vi oplever stor interesse for vores boliger, og planlægger fremvisninger i rækkefølge ud fra kontakttidspunktet, så det handler om at holde øje med vores hjemmeside og være hurtig til at kontakte os, hvis du ser én, der fanger din interesse.

Vi ejer ikke de lejemål, vi varetager udlejningen for. Vi udlejer for alt fra små, private udlejere til store entreprenører.

En indflytningsdato angivet på et givent lejemål er som udgangspunkt fast. Du er dog altid velkommen til at kontakte vores udlejningskonsulenter, hvis du har specielt ønske til et specifikt lejemål.

Hvis der opstår problematikker med lejemålet, skal du henvende dig til det administrationsselskab, der varetager administrationen af dit lejemål. Det er ofte dem der har sendt lejekontrakten til dig.